وظایف پشتیبانی سایت


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین خبر های فوری و مهم مربوط به سیاست، ورزش، اقتصاد، سینما، قیمت ها و اخبار ویدئویی را در اینجا دنبال کنید.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 47
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 52
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 52
:: بازدید ماه : 230
:: بازدید سال : 394
:: بازدید کلی : 1495

RSS

Powered By
loxblog.Com

مقالات روز دنیا

وظایف پشتیبانی سایت
پنج شنبه 4 فروردين 1401 ساعت 17:25 | بازدید : 102 | نوشته ‌شده به دست علی کیمیایی | ( نظرات )

پشتیبانی سایت به سه دسته پشتیبانی فنی، امنیتی و محتوا تقسیم می شود.

پس محدوده وظایف حامیان سایت نیز در این سه قسمت می باشد. پس از طراحی و اجرا، سایت شما نیاز به بررسی و تحلیل از هر سه جهت دارد. اگر می خواهید سایتی فعال، محبوب، سالم و همیشه در دسترس داشته باشید، باید امور آن را به طرفداران سایت بسپارید.

اما پاسخ به این سوال که وظایف پشتیبانی سایت وردپرس چیست؟

وظایف پشتیبانی فنی
به روز رسانی نرم افزار: یکی از وظایف مهم حامیان سایت، به روز رسانی فنی سایت است زیرا تمامی مطالب شما از طریق نرم افزار در اختیار مخاطبان قرار می گیرد، بنابراین برای رفع نواقص باید به روز رسانی شود.

افزایش سرعت سایت: یکی از مواردی که در هر سایتی باید رعایت شود سرعت بارگذاری و آپلود مطالب سایت است. اگر بیش از چند ثانیه طول بکشد، مخاطب خسته شده و منتظر نمایش سایت شما نخواهد بود. کاربران فضای مجازی به سایت شما وفادار نیستند. اگر این زمان طولانی باشد به سایت دیگری می روند. دنبال کردن وظایف پشتیبانی سایت برای بهبود سرعت بارگذاری سایت شما است.

رفع لینک های شکسته: ممکن است برخی از لینک ها و لینک های سایت شما خراب شده یا از بین بروند. پشتیبان سایت وظیفه دارد تمام ایرادات را برطرف کند و لینک ها را به حالت اولیه بازگرداند. زیرا هر لینک به یک صفحه ختم می شود و اگر مشکلی داشته باشد برای مخاطب خوشایند نیست و سایت شما را نامعتبر می دانند.

رفع خطاهای کد نویسی : یکی از وظایف اصلی طراح وب سایت کد نویسی است اما اگر پس از کد نویسی سایت مشکلی در کدنویسی به وجود بیاید، پشتیبانی سایت آن را برطرف می کند. بنابراین، عیب یابی، بررسی و تصحیح خطاهای HTML نیز یک کار پشتیبانی مهم است.

پشتیبان گیری از فایل ها: در پشتیبانی فنی لازم است هر از چند گاهی از تمامی فایل ها نسخه پشتیبان تهیه کنید تا در صورت مفقود شدن آن ها به طور کامل از دست ندهید.

بررسی ریسپانسیو بودن طراحی سایت: ریسپانسیو یا ریسپانسیو بودن سایت به معنای سایتی است که برای اجرا بر روی هر دستگاهی اعم از لپ تاپ، گوشی، تبلت و ... به درستی و مطابق با صفحه نمایش آن طراحی شده است. در پشتیبانی سایت این قسمت بررسی می شود و از سازگاری طراحی سایت در تمامی صفحات اطمینان حاصل می کنند.

پشتیبانی امنیتی سایت
سوال دوم وظایف پشتیبانی سایت چیست؟ پشتیبانی امنیتی امنیت سایت شما یک موضوع مهم و قابل توجه است. تعداد افراد سودجو و هکر افزایش یافته است و اگر سایت شما به خوبی امنیت نداشته باشد ممکن است مورد حمله قرار گیرد.

حامیان برای محافظت از اطلاعات سایت شما و جلوگیری از هک شدن آن اقداماتی انجام می دهند تا به سایت شما آسیب نرسانند. برخی از این اقدامات برای حفظ امنیت سایت عبارتند از:

به روز رسانی مداوم سیستم محتوا، ایجاد رمزهای عبور غیرقابل پیش بینی و بسیار پیچیده (شامل حداقل 8 کاراکتر همراه با اعداد بزرگ و کوچک)، قفل کردن پوشه های مدیریتی، تغییر تنظیمات پیش فرض، عدم استفاده از رمز عبور برای چندین بخش و…

پشتیبانی از محتوای سایت
و برای تکمیل این سوال که وظایف پشتیبانی سایت چیست؟ ما باید وظایف پشتیبانی محتوا را توضیح دهیم.

پشتیبانی محتوا به شما کمک می کند اطلاعات و محتوای سایت را تکمیل کنید. ممکن است هر از گاهی وقت نداشته باشید مطالب مرتبط، اخبار و مقالات مفید را در سایت خود منتشر کنید، همچنین می توانید این قسمت را به پشتیبانی گوهر وب بسپارید. یکی از وظایف پشتیبانی سایت در این قسمت تولید محتوای جدید و پرکاربرد برای مخاطبان می باشد.

این نیز به سئوی سایت کمک زیادی می کند. برای اینکه در ردیف اول گوگل قرار بگیرید و افراد با جستجوی کلمات کلیدی در صفحه اول گوگل شما را پیدا کنند، باید سئو سایت را دنبال کنید. رعایت این اصول نیز بر عهده تیم طراحی و پشتیبانی سایت می باشد. آنها با دانش و تجربه خود طبق الگوریتم های گوگل نکاتی را در طراحی سایت شما رعایت و اجرا می کنند تا سایت بیشتر دیده شود.

به همین دلیل پشتیبانی محتوا نیز بسیار مهم است و به قرار دادن محتوای جدید در سئو سایت کمک می کند. بنابراین تولید محتوا و رعایت اصول سئو از وظایف پشتیبانان سایت می باشد. آنها به بررسی و انجام وظایف خود ادامه می دهند تا اینکه اولین سایتی که در گوگل ظاهر می شود سایت شما باشد با جستجوی کلمه مورد نظر شما. در این صورت مشتریان شما بسیار بیشتر خواهند شد و شما از رقبای خود جلوتر خواهید بود.

اهمیت پشتیبانی سایت
همانطور که می بینید، وظیفه پشتیبان گیری از یک سایت فقط رفع خرابی ها نیست، بسیار گسترده تر و کارآمدتر است. بهتر است بگوییم که طراحی سایت تازه شروع ماجراست، پس چیزی که بیشتر از همه به آن نیاز دارید پشتیبانی سایت است. اگر همه این کارها با هم انجام شوند، سایت شما یکی از موفق ترین سایت ها خواهد بود و حتی می توانید به زودی به یک برند معروف تبدیل شوید.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: