معرفی انواع دستگاه لیزر موهای زائد و کارایی هر یک از آنها


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین خبر های فوری و مهم مربوط به سیاست، ورزش، اقتصاد، سینما، قیمت ها و اخبار ویدئویی را در اینجا دنبال کنید.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 47
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 48
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 48
:: بازدید ماه : 226
:: بازدید سال : 390
:: بازدید کلی : 1491

RSS

Powered By
loxblog.Com

مقالات روز دنیا

معرفی انواع دستگاه لیزر موهای زائد و کارایی هر یک از آنها
دو شنبه 23 اسفند 1400 ساعت 18:34 | بازدید : 122 | نوشته ‌شده به دست علی کیمیایی | ( نظرات )

ماهنامه پیام یاقوت: همه ما می دانیم که موهای زائد یا ناخواسته موهایی هستند که در قسمت های خاصی از بدن ایجاد می شوند و غیرعادی هستند و رنگ تیره آنها باعث می شود این رشد غیر طبیعی بیشتر نمایان شود. رشد موهای زائد عمدتاً در ناحیه چانه، لب بالایی، نواحی دو طرف صورت، از ناف به سمت پایین و در ناحیه کمر به رنگ تیره و مشکی دیده می شود.

ریشه هر مو دارای رنگدانه ای به نام ملانین است که در فرآیند رشد مو، این رنگدانه به تدریج فعال می شود و کل بدن یک مو را تیره می کند و آن را سیاه، قهوه ای، بلوند و ... می کند.

مکانیسم عمل لیزر بر اساس بمباران و از بین بردن رنگدانه یا ملانین موجود در فولیکول های مو است. در این روش با استفاده از لیزر فولیکول مو به طور کامل از بین رفته و امکان رویش مو در آن ناحیه خاص از بین می رود. این درمان در چند مرحله طی چند هفته انجام می شود. نتیجه این روش اغلب موفق و دائمی است.

مشکل اصلی لیزر این است که هزینه زیادی برای بیمار دارد. لیزر جدیدترین و بهترین راه برای درمان موهای زائد است. اما در هر صورت انتظارات شما از این درمان باید منطقی و واقع بینانه باشد. پزشکان معتقدند که اثربخشی لیزر ثابت شده است. پس از لیزر، برخی از موها بلافاصله می ریزند، اما بیشتر موها در عرض دو هفته از بین می روند.

در حال حاضر روش قطعی برای درمان کامل و دائمی موهای زائد وجود ندارد اما در بین روش های موجود لیزر موثرترین و دائمی ترین است.
معرفی انواع دستگاه لیزر موهای زائد و کارایی هر یک از آنها
البته این بدان معنا نیست که تمام لیزر موهای زائد به طور دائم از بدن پاک می شود. با این حال، حتی اگر بعد از لیزر موهای زائد دوباره رشد کنند، به تعداد کمی رشد می کنند و اول بیرون می آیند.

دوم اینکه در بیشتر موارد این موها کرکی و نرم هستند. لیزر سال هاست که برای از بین بردن موهای زائد استفاده می شود و این مورد توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تایید شده است. متخصصان پوست می گویند که هر چه پوست بیمار روشن تر و موها تیره تر باشد، احتمال اثربخشی لیزر بیشتر می شود.

لیزرها می دانند که ...

در صورت داشتن هر گونه بیماری پوستی یا غیر پوستی و هر گونه حساسیتی که ممکن است داشته اید یا در حال حاضر تحت درمان هستید، حتماً به پزشک خود اطلاع دهید.

• اگر سابقه تبخال یا عفونت های مکرر پوست در محل لیزر درمانی دارید، باید به پزشک خود اطلاع دهید.

• اگر به طور منظم دارویی مصرف می کنید، حتی اگر یک قرص سردرد معمولی یا قرص ضد بارداری باشد، باید به پزشک خود اطلاع دهید.

پزشک شما باید تمام آزمایشات هورمونی و غیرهورمونی شما را ببیند. قبل از لیزر درمانی باید اختلالات هورمونی شما بررسی و درمان شود.

از بین بردن موهای زائد با موم و موچین، اپیلاسیون و الکترولیز تا 6 هفته قبل از لیزر و همچنین بین جلسات لیزر اکیدا ممنوع است اما اصلاح مو با تیغ بلامانع است. البته از یک هفته قبل از لیزر تراشیدن مو و استفاده از موم نیز ممنوع است.

• اگرچه استفاده از کرم موبر مشکلی ندارد اما به دلیل احتمال بروز واکنش های آلرژیک بهتر است از مصرف آن خودداری شود.

• از یک ماه قبل از شروع لیزر و همچنین بین جلسات لیزر باید به شدت از آفتاب دوری کرد و از ضد آفتاب استفاده کرد. استفاده از محصولات برنزه کننده خودکار قبل از شروع لیزر و در فواصل جلسات لیزر ممنوع است.
معرفی انواع دستگاه لیزر موهای زائد و کارایی هر یک از آنها

• در صورت وجود آفتاب سوختگی در ناحیه لیزر درمانی، احتمال بروز عوارضی مانند زخم و تاول بر روی پوست افزایش یافته و اثربخشی لیزر کاهش می یابد. معمولا اگر ناحیه دچار آفتاب سوختگی شده باشد، لیزر به هیچ وجه انجام نمی شود.

• اگر پوست شما خیلی تیره است، طبق نظر پزشک می توانید از ترکیبات سفید کننده و لایه بردار پوست مانند هیدروکینون و ترتینوئین قبل از لیزر درمانی استفاده کنید.

• در روز لیزر درمانی هرگونه آرایش و کرم زدن ممنوع است. ناحیه تحت درمان باید کاملا شسته و تمیز شود. لیزرهای مختلفی برای درمان موهای ناخواسته استفاده می شود. لیزرهای الکساندرایت و دایود که روی پوست‌های روشن بهتر عمل می‌کنند و لیزرهای Nd: YAG Laser Long Pulsed که ایمن‌تر هستند و برای پوست‌های تیره بهتر استفاده می‌شوند. IPL و Elight که با سیستم فلاش زنون کار می کنند.

هر چه موها تیره تر و ضخیم تر و پوست روشن تر باشد، تاثیر لیزر بیشتر می شود. اکثر لیزرها روی موهای بور و رنگ پریده اثر کمی دارند و می توانند این موها را حدود 30 تا 40 درصد کاهش دهند. افرادی که موهای بلوند روشن دارند کاندیدای مناسبی برای لیزر موهای زائد نیستند و به جلسات درمانی بیشتری نیاز دارند.
اگرچه لیزر بی خطر است، اما به دلیل حساسیت فرد و مسائل قانونی که در پی دارد، بهتر است از لیزر در دوران بارداری استفاده نشود. لیزرهای زیر برای درمان موهای زائد توصیه می شود:

سیستم لیزر الکساندرایت با طول موجه 755 نانومتر

- سیستم لیزر دایود با طول موج 800 نانومتر

سیستم لیزر Nd-YAG با طول موج 1056 نانومتر

- سیستم نوری IPL در درمان موهای زائد نیز کاربرد دارد

 

http://7bongah.ir/index.php/collection-of-groups/accessories/cosmetics-and-beauty/beauty-tools-and-equipment/laser-hair-removal-device




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: